loading...
وب سایت صدای زروان
آخرین ارسال های انجمن
حامد دهدار بازدید : 1391 جمعه 20 بهمن 1391 نظرات (0)

کسب مقام اول توسط زروان در مسابقات فوتبال یادواره دهه مبارکه فجر جمهمری اسلامی ایران و گرامیداشت مرحوم شیخ محمد سعید سعیدی امام جمعه فقیه روستای زروان را به همه همشهریان عزیز علی الخصوص جامعه ورزشی زروان تبریک عرض مینماییم.

مسابقه  فینال بین دو تیم زروان جوان - وصال لارستان امروز جمعه1391/11/20 برگزار گردید.

این مسابقه با تیجه 3-0 به نفع زروان جوان به پایان رسید.

گل های این مسابقه را آقایان: حسن قایدی، کاظم چرخی و یوسف داوطلب به ثمر رساندند.

عکس هایی از این مسابقه:

زروان

*ادامه تصاویر در ادامه مطلب...

حامد دهدار بازدید : 612 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (0)

به دنبال استقبال بازدیدکنندگان از عکس های قدیمی، تصمیم بر آن شد تا از این به بعد بیشتر به این موضوع بپردازیم و امید است که مورد رضایت و عنایت دوستان واقع شود.

این مطلب اولین سری از عکس های قدیمی است که تقدیم شما بازدیدکنندگان محترم می گردد.

*به دلیل شلوغ نشدن صفحه اصلی سایت، لطفا ادامه تصاویر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

زروان

 

 

حامد دهدار بازدید : 355 جمعه 13 بهمن 1391 نظرات (0)

چند عکس از بارندگی امروز که پس از اینکه دیگه واقعا از بارون نا امید شده بودیم...شکر خدا بارش با برکتی بود و از اوایل نیمه شب شروع شد و تا صبح ادامه داشت.

ارسالی توسط دوست خوبمون آقای احمد جعفردخت

زروان

* ادامه تصاویر در ادامه مطلب

حامد دهدار بازدید : 413 جمعه 15 دی 1391 نظرات (3)

ساخت سرعت گیر در ورودی زروان با مشارکت مردمی و زیر نظر انجمن خیریه تازه تاسیس و نوپا " خیراندیشان زروان ".

این انجمن طرح های زیادی را در دست برنامه ریزی و ساخت دارد که در آینده ای نزدیک بیشتر با این انجمن و اهداف آن آشنا خواهیم شد.

 

* تصاویر نحوه ساختن سرعت گیر در ادامه مطلب

حامد دهدار بازدید : 503 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

ای تو که در نسیه بری همچو گل خندانی      پس سبب چیست که از دادن آن گریانی

     «نسیه» واژه ای است که اکثر فروشندگان و شاید بتوان گفت که همه فروشندگان با آن سروکار دارند. نسیه یا همان قرضی یکی از معضلات و مشکلات فروشندگان و اصناف مختلف با مشتریان خود می باشد و برای رفع آن راه کارهای گوناگونی پیاده می کنند همانند نوشتن جملاتی با مفهوم «نسیه ممنوع حتی برای شما »و نصب آن در داخل فروشگاه و از این قبیل جملات را به کثرت می توان در فروشگاه های مختلف دید و برخی فروشنده ها از همان ابتدا آب پاکی را روی دست خریدار می ریزند و بیان می کنند که پولتان نقد هست یا نه. به قول فروشندگان برخی افراد با خواهش و التماس اجناس را به صورت  نسیه و قرضی می برند ولی بعد از آن پشت سرشان هم نگاه نمی کنند و جالب اینجاست که بعد از مدتی که به سراغشان با فاکتور می رویم با حالت عصبانیت و طلبکارانه اذعان می کنند که بابا فرار نمی کنیم، پولتان را میدهیم الان دستمان خالیست و فقط برای چندهزار تومان فاکتور آورده ای ولی باز هم به وعده خود عمل نمی کنند و با هزار دردسر و بعد از مدتها که از ارزش آن مقدار پول کاسته شده ، پول را با ناراحتی پرداخت می کنند. این طور می شود که اعتماد فروشندگان نسبت به خریداران کم رنگتر و بعضاً باعث ایجاد کدورت بین همدیگر می شود و در برخی موارد مشاهده شده که فروشنده به خاطر این رفتار نادرست بدحسابی و سوءاستفاده از اعتماد ، فروشگاه خود را جمع می کند و به جایی دیگر با طرز تفکری جدید نقل مکان می کند.

 

 

    این رفتار نادرست یکی از معضلات همه جوامع هست و مختص جامعه خاصی نیست و فقط می توان بر روی شدت آن بحث کرد. در دین مبین اسلام بدهکارانی که در صورت توان بازپرداخت بدهی از دادن آن امتناع می ورزند ، شدیداً مورد نکوهش واقع شده اند. پیامبر اسلام در حدیثی می فرمایند: کسی که وامی را بگیرد و نیت بازپرداخت آن را داشته باشد الله متعال در ادای آن به او کمک خواهد کرد و کسی که مال دیگران را قرض کند و قصد بازپرداخت آن را نداشته باشد خداوند او را یاری نخواهد کرد.[صحیح بخاری]دکتر یوسف قرضاوی در کتاب حلال و حرام این طور می نویسد:« بدهکاری از نظر انسان آزاده یک نوع گرفتاری دائمی به حساب می آید و موجب احساس ذلت در او می شود.عدالت اساس معامله است و در معامله این را باید مدنظر قرار داد(لاضرر و لا ضرار) نباید به خود و دیگران ضرر رساند»

* ادامه مطلب در ادامه مطلب...  

حامد دهدار بازدید : 435 شنبه 20 آبان 1391 نظرات (2)

                                                                         هو العالم

 همانگونه که میدانیم زروان اولین روستا در سطح منطقه بود که تصمیم گرفت مراسم قربانی را بصورت دسته جمعی برگذار کند. این مراسم به دلیل استقبال و همکاری گسترده همشهریان از سوی دیگر روستاها نیز مورد توجه قرار گرفت و آنها نیز تصمیم به برگذاری این مراسم کردند. که البته هیچ گاه به بیشتر دو سال نکشید. ولی زروان بی وقفه و هر سال از سال 85 این مراسم با شکوه را برگذار میکند و همیشه مورد استقبال پرشکوه همشهریان بوده است.

   در ابتدا جا دارد از آقایان محمد الهی و حاجی روئین تن تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشیم که هر ساله زحمات برگذاری مراسم قربانی زروان را عهده دار می شوند.

   مراسم قربانی امسال با تمام خوبی ها و نکات مثبت دارای حاشیه هایی بود که باعث ناراحتی و دلخوری تعداد اندکی از همشهریان شد.

   احتمالا شنیده اید که تعداد خیلی کمی از گوشت های قربانی توزیع شده امسال خراب یا فاسد شده بود( یادآوری می شود که قسمت خیلی کمی).  البته برای یکی دو خانواده تمام گوشت ها و بعضی ها نصف یا کمتر و بعضی نیز قسمت خیلی کمی از سهمیه شان ، که براحتی میتوان آن را جدا کرد و خیلی از خانواده ها نیز همین کار را انجام داده بودند. برخی از دوستان و خانواده ها در همان لحظات اولیه توزیع این موضوع را بصورت تلفنی گذارش دادند.

 پس از این مراسم ممکن است برای بعضی افراد سوءتفاهم شده باشد که کوتاهی از مسئولین زروان (آقای الهی و روئین تن) بوده . ما به دلیل اهمیت این موضوع پس از پیگیری های زیاد متوجه شدیم که....

* ادامه مطلب در ادامه مطلب...  

حامد دهدار بازدید : 456 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (2)

عید قربان و مراسم قربانی 91 به روایت تصویر:

 

                                                              عکس 1

زروان

                                                              عکس 2

زروان

 

 * تصاویر بیشتر در ادامه مطلب

*برای مشاهده تصاویر در کیفیت اصلی روی تصویر مورد نظر کلیک کنید

حامد دهدار بازدید : 4432 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (6)

مَهیاوه ، مَهوِه یا مَهیه   mahyaveh _ mahvah_ mahyah

   غذای مردم لارستان عبارت از: نان گندم ، جو ، ذرت ، گوشت ، خرما ، پلو و چلو است. در لار و لارستان مربای مَهوِه را فقیر و غنی می خورند. در زبان عربی به آن "صحنات" و در فارسی "ماهی آبه" گویند. در لار معروف است که مهوه از اغتراعات مادر گرگین میلاد است که پادشاه قدیم لارستان بوده است.

مهوه در واقع مربای طبی است که در قدیم اطبا و حکمای پیشین لار دستور ساخت آن را به مردم داده اند.

   خاصیت مهوه از این قرار است که گرم و خشک و با رطوبت باشد و برای ذکاوت و تیز هوشی و هضم شدن غذا در معده و تقویت کبد و طحال و قوه ی باه و جهت فلج و درد کلیه مثانه و ریزش سنگ کلیه مفید است، ولی برای مردمی که حرارت مزاج هستند، سبب سوختن خون و تشنگی است...

برگرفته از کتاب تاریخ لارستان

 

مهیاوه

*طریقه ساخت مهیاوه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام یک از بخش های سایت را بیشتر می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 55
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 291
  • بازدید کلی : 124,341
  • کدهای اختصاصی

    دیکشنری