loading...
وب سایت صدای زروان
آخرین ارسال های انجمن
حامد دهدار بازدید : 224 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

به مناسبت دهه مبارک فجر چهار پروژه عمرانی شامل: ساختمان دهیاری، پارک حاشیه، باسکول 60 تنی و آب شیرین کن در زروان افتتاح گردید.

این مراسم با حضور فرماندار ویژه لارستان، بخشدار منطقه، هشت تن از روسای ادارات شهرستان، شوراها و دهیاران منطقه و جمع کثیری از دوستان و همکاران و اهالی محترم زروان برگزار گردید.

 

 

تصاویر بیشتر در ادامه مطلب

حامد دهدار بازدید : 533 جمعه 09 آبان 1393 نظرات (0)

دیدار دوستانه بین دو تیم فوتبال امید زروان و امید برق شیراز  برگذار شد. این مسابقه 8 آبان ماه 1393 به میزبانی برق شیراز ساعت 1 بعد ظهر برگزار شد و با نتیجه مساوی 1-1 به پایان رسید. در پایان مربی امید زروان آقای یعقوب تاج افروز و سرمربی تیم آقای عبداله حیدری از عملکرد بازیکنان ابراز رضایت کردند.

شما را به دیدن عکس هایی از این مسابقه دعوت میکنیم.  برای مشاهده تصاویر و فیلم های بیشتر از مسابقه به اینستاگرام رسمی صدای زروان مراجعه کنید.   

 Istagram ID: zaravangallery

برای مشاهده با کیفیت بیشتر روی عکس ها کلیک کیند

ادامه عکس ها در "ادامه مطلب"

حامد دهدار بازدید : 192 شنبه 03 آبان 1393 نظرات (2)

 

پیگیری وضعیت بودجه حمایت از دانشجویان زروان

   اواخر شهریور ماه بود که صحبت هایی مبنی بر تامین بودجه حمایت از دانشحویان زروانی شنیده شد. طبق تحقیقات انجام شده تامین این بودجه را آقای محمد الهی در آخرین سفری که به امارات متحده عربی داشتند با یکی از خیرین زروانی در میان گذاشتند و ایشان این پیشنهاد را پذیرفته و هزینه مورد نظر را متقبل شده اند. طی صحبت های صورت گرفته آقای محمد حیدری مسئول نظارت و پیگیری امور مربوطه انتخاب شدند و هزینه مورد نظر هفته گذشته به حساب ایشان واریز شده است.

   در هفته جاری صحبت ها و شایعات زیادی مبنی بر نحوه تقسیم بودجه حمایت از دانشحویان شنیده شد. وب سایت صدای زروان تصمیم گرفت ماجرا را بصورت مستقیم از مسئول مربوطه پیگیری و مسئله را شفاف سازی نماید. صدای زروان این صحبت ها را در قالب مصاحبه جامع و کوتاهی در اختیار بازدیدکنندگان و اهالی محترم زروان قرار می دهد.


متن مصاحبه را در ادامه مطلب مطالعه بفرمایید

 

حامد دهدار بازدید : 277 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

  وب سایت صدای زروان از دوستان عزیزی که قصد همکاری با این وب سایت را دارند دعوت به همکاری می نماید. این وب سایت در راستای شناساندن ،معرفی و همچنبن کمک به پیشرفت بیش از پیش زروان زیبا از دوستان علاقه مند دعوت به همکاری می نماید.

  علاقه مندان میتوانند در هر کدام یک از زمینه های عکاسی،نویسندگی،تحقیق و گزارشگری - یا زمینه های مورد تایید دیگر که تمایل داشته باشند - در پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر زروان زیبا سهیم باشند.

مسیرهای ارتباطی  جهت ثبت نام و کسب اطلاعات ببشتر:

Website: www.zaravan.ir

Instagram: zaravangallery

Kik: zaravangallery

09371899676   حامد دهدار

09173828116   حسام جمالزاده

حامد دهدار بازدید : 261 دوشنبه 14 مهر 1393 نظرات (0)

گوشه از مراسم قربانی سال 1393 از نگاه دوربین

این مراسم به همت آقای یعقوب تاج افروز و با همکاری ویژه آقای حاجی قاسم پور و جمعی از اهالی زروان در فضایی صمیمی و دوستانه  برگزار گردید.

 

مشاهده ادامه تصاویر در ادامه مطلب

حامد دهدار بازدید : 610 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (5)

یکی از ویژگی های جدایی ناپذیر ماه مبارک رمضان به صدا درآمدن سوت دوره مسابقات فوتسال بین روستاها است. جام فوتسال امسال به میزبانی زروان و با نام "جام صلح و ودوستی"برگزار شد. این جام نیز دقایقی پیش و با قهرمانی "اتحاد خلور"، سوت پایانش به صدا درآمد.

برنده های جام به شرح ذیل میباشد:

اول: اتحاد خلور

دوم: الجسور زروان

سوم: طوفان فاریاب

وب سایت "صدای زروان" به نوبه خود  نائب قهرمانی تیم"الجسور زروان" را به همه بازیکنان، کادر فنی و کلیه عوامل و اهالی فهیم و ورزش دوست زروان تبریک و شادباش عرض می نماید.

زروان

حامد دهدار بازدید : 351 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (1)

 

بالاخره نتیجه انتخابات شورای اسلامی زروان اعلام شد

نفر اول:     عبدالرحیم پوراحمدی      272

نفر دوم:    عبدالطیف روئین تن         249

نفر سوم:   محمد حیدری                 248

نفر چهارم: فریبا اغنیایی                  235

نفر پنجم: عبدالحمید قایدی فر         220

حامد دهدار بازدید : 431 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (1)

تبلیغات سالم همیشه جزیی از هر انتخابات و رقابت است. اما رقابت سالم مستلزم تبلیغات سالم است. متاسفانه عده ای از افراد تند رو و بی فهم و بی بصیرت که همیشه مایع اختلاف و تفرقه هستند سه شنبه بامداد، حوالی سحر دست به دیوار نویسی و تبلیغات کاندیدای مورد نظر خودشان کردند. همان طور که میدانیم دیوار نویسی جز قوانین انتخابات نیست و تخلف محسوب می شود. حال جدا از تخلف و غیرقانونی بودن باعث خرابی و زشتی چهره ی شهرمان می شود. انتخابات یک روز است امام این زشتی ها بر دیوارها همیشه ماندگار است.

البته ما مطمین هستیم که این افراد دست نشانده ی هیچ کدام یک از ائتلاف ها نمی باشند. بلکه اینها عده ای افراد تند رو بی بصیرت و بی فهم هستند. امیدوارم که از این به بعد در هیچ رقابتی پیروزی کاندیدایمان را بر خرابی و زشتی چهره شهرمان ترجیح ندهیم. چون تنها هدف هر یک از کاندیداها آبادی و پیشرفت بیش از پیش زروان است.

حامد دهدار بازدید : 440 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)

پس از دعوت عمومی دیشب  ائتلاف جوان و سخنرانی و ارائه برنامه های آینده...

امشب آائتلاف آقا و خانم پوراحمدی، از تمام اهالی روستای زروان جهت سخنرانی و ارائه برنامه های آیندشان دعوت به عمل آورده اند.

حامد دهدار بازدید : 424 دوشنبه 20 خرداد 1392 نظرات (0)

طبق آخرین پیگیری ها و خبرهای رسیده پس از جلسه امروز کاندیداهایی خواهان انصراف با بخشدار محترم، آقایان عبدالکریم احمدیان و سعید زارعی به نفع 3 کاندید ائتلاف جوان انصراف دادند.

ائتلاف جوان با 3 کاندید و ائتلاف آقا و خانم پوراحمدی با 2 کاندید به رقابت خواهند پرداخت.

از آخرین خبرهای تبلیغات ائتلاف ها: ائتلاف آقا و خانم پوراحمدی پوراحمدی دیشب اهالی زروان را دعوت به صرف شام در فضایی دوستانه نمود. پذیرایی و دعوت عمومی ائتلاف جوان نیز امشب بعد از نماز عشاء یرگذار خواهد شد.

حامد دهدار بازدید : 569 شنبه 18 خرداد 1392 نظرات (1)

خیلی دوست داشتیم بحث شورا و کاندیداها رو از اول بررسی و دنبال کنیم، ولی به قول خودمون نشد که بشه..!!

همانگونه که میدونید در این سری از انتخابات شوراها 7 کاندیدا حضور خود را اعلام کردند:

1.عبدالرحیم پوراحمدی  2.عبدالحمید قایدی فر  3.عبدالطیف رویین تن  4.محمد حیدری

5.سعید زارعی           6. عبدالکریم احمدیان   7. خانم اغنیایی

بحث داغ این روزای کاندیداهای زروان تایید صلاحیت شدن یکی و تایید نشدن اون یکی ست. یکی از شروط و قوانین کاندید شدن این دوره از انتخابات شوراها داشتن حداقل مدرک دیپلم است.

اولین خبر داغ و تعجب برانگیز تایید صلاحیت نشدن عبدالطیف رویین تن بود. دلیل تایید صلاحیت نشدنشونو پیگیر شدیم، گفتند: ما خود نیز ندانیم!!!  ولی گفتند بسیار پیگیر این مسئله هستیم. و پس ار پیگیری های مکرر و زیاد اعلام کردند که ایشون تایید صلاحیت میشوند.

در این لابه لا خبر رسید که عبدالرحیم پوراحمدی شورای دو دوره قبل زروان تایید صلاحیت شدند!!! این خبر شد نقل مجلس ها، همه گفتند: "مگه شما نگفتید یکی از شرایطش داشتن حداقل مردک دیپلمه ؟!! آره ولا خود بخشدار گفته، تو آیین نامه هم نوشته!! پس چی شد یهو؟ هااا ؟!!! " این شد که پیگیر موضوع شدیم. آخرشم نفهمیدیم ولی موثق ترین گفته ها این بود که چون ایشون طی چند سال اخیر واسه آبادانی زروان و جاهای دیگه تلاش های زیادی داشته اند بنابراین میتوان ایشون رو استثنا از ی سری قوانین (حداقل مدرک دیپلم) قرار بدیم.

مثل اینکه این جواب برای 5 عضو حذب جوان قابل قبول واقع نشده و این 5 کاندیدا تصمیم به انصراف و نحریم انتخابات گرفته اند. "عجب داستانی شده این داشتان انتخابات شورا!!!"  بنابراین با انصراف این 5 کاندید تنها 2 کاندید باقی خواهند ماند و در این صورت تعداد کاندیداها کمتر از حداقل تعداد ممکن برای برگذرای انتخابات میشود. بنابراین طبق قوانین انتخابات شوراهای کشور، این دوره از انتخابات شوراهای زروان برگذار نخواهد شد.

امیدواریم که دوره از انتخابات ختم به خیر شود. به نظر شما حذب جوان انتخابات را تحریم  و انصراف خواهند داد ؟!

 

حامد دهدار بازدید : 468 شنبه 18 خرداد 1392 نظرات (0)

بالاخره تموم شد. امتحانات دانشگاهو میگم.

این چند مدت که نبودم خیلی از دوستانٰ، ما رو با حمایت های خودشون دلگرم نگه داشتن. راستش تو عالم وب نویسی همیشه تنها دلگرمیت و مشوقت واسه ادامه فعالیتٰت، بازدیدکننده هات و نظراتشونه. بنده وقتی این همه لطف و دلگرمی شما رو میبینم راهی جز ادامه خدمت به شما دوستانم نمیبینم. امیدوارم  بتونم بیش از پیش در صدای زروان، به زروانم و همشهریانم بپردازم.

حامد دهدار بازدید : 634 شنبه 18 خرداد 1392 نظرات (2)

طـبقِ تکلـیفی کـه دارم بنــده کانــدیـدا شــدم

واردِ شــــورا شــــدم

پیش از ایــن مایــل نبودم گر نشد، حالا شــدم

واردِ شـــورا شـــــدم

قصدِ من از آمدن در صحنه بی شک خدمت است

خدمتِ بی منت است

خوابِ خدمت! را که دیـدم، واله و شیدا شـدم

واردِ شـــــورا شـــدم

مانــده ام با این هـمه مشکل که دارد شهرِ ما

پــس نمی دیدم چرا؟!

کور بـودم پیش ازین ها، تازگی بیــنا شــدم

واردِ شــــورا شــــدم

قتل و نا اَمنی و غارت … در بلاد مســلمین؟!

کــی روا باشـد چنـین؟

فقــر و فحــشا را که دیدم، غیرتی امّا شدم!

واردِ شـــورا شـــــدم

چهره ی بد فُرمِ شهرم را دگرگون می کـــنم

طبـــق قانون می کنـــم

مات و مبهوتم خدایا از کجا پیــــدا شـــدم!

واردِ شـــــورا شــــــدم

حامد دهدار بازدید : 368 یکشنبه 27 اسفند 1391 نظرات (5)

یک والپیپر بسیار زیبا از رودخانه پلنگی نماد زروان تهیه کردم و به مناسبت سال نو تقدیم میکنم به همه کاربران و بازدیدکنندگان محترم وب سایت صدای زروان. امیدوارم مورد قبول و پسند واقع شود.

لینک دانلود

حامد دهدار بازدید : 494 سه شنبه 22 اسفند 1391 نظرات (3)

" بهاری bahari " پنیرک

پنیرک ، گیاهی است علفی که به صورت خودرو در بسیاری از نقاط می روید . معمولاً برگ آن را پخته و میل می کنند .
از مهم ترین اثرات گزارش شده ی گل پنیرک می توان به مواردی چون ضد درد، ضد التهاب، ضد عفونی کننده، قابض، ملین، ادرار آور، خلط آور و مقوی رحم اشاره کرد.

زروان

حامد دهدار بازدید : 352 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)

دوستان و بازدیدکنندگان محترم وب سایت صدای زروان

نظرات بسیار زیادی داشتیم مبنی بر بالا بردم مطالب سایت چه از نظر کمی و چه کیفی. متاسفانه وقت بنده بیش از این اجازه نمیدهد که در خدمت شما ذوستان عزیز باشم. بنابراین از کلیه دوستان علاقمند به همکاری با وب سایت صدای زروان و در راستای بالا بردن کیفیت سایت دعوت میشود که همکاری خودشان را اعلام کنند. دوستان عزیز میتوانند در هر زمینه ای اعم از نویسندگی،پژوهشی یا آپلود عکس که مایل باشند با ما همکاری کنند.

منتظر اعلام همکاری شما هستیم.

با تشکر

 

 

حامد دهدار بازدید : 526 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (1)

گل " حِسک " hesk


" حِسک " یا گلرنگ، گیاهی است یک ساله ، دارای برگ های بیضی شکل و گل های نارنجی رنگ که گل های آن را پس از خشک کردن ، نرم می کنند و بر روی نان می زنند ( در زروان برای تزئین تافتون از آن استفاده می کنند ) و گاهی به جای زعفران هم به کار می برند .
" حِسک " دارای دانه های ریز سفید رنگی است که از آن روغن می گیرند و حاوی پروتئین بالایی است و به صورت تنقلات هم مصرف می شود .
در زبان فارسی به آن کاجیره ، کاژیره ، خسک ، خسق و ... می گویند .

 

زروان

حامد دهدار بازدید : 1362 جمعه 04 اسفند 1391 نظرات (1)

تفتون taftoun


   مواد لازم برای تهیه ی تافتون محلی : آرد سفید یک کیلو ، روغن مایع 100 گرم ، مایه خمیر ( خمیر ترش ) دو قاشق غذا خوری سر پر ، نمک ، رازیانه و هل به مقدار لازم
مایه خمیر را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه کنار می گذاریم . سپس همه ی مواد بالا را با هم مخلوط کرده ، آب ولرم را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر سفتی بدست آید . روی خمیر را به مدت نیم ساعت می پوشانیم تا ور بیاید و حجم آن دو برابر شود . آن گاه از خمیر به اندازه ی یک نارنگی بر داشته آن را صاف می کنیم و می گذاریم تا دوباره ور بیاید . فر را روشن کرده ، روی تافتون ها را با زرده ی تخم مرغ که به آن زعفران اضافه کرده ایم ، کنجد و گلرنگ " گل حسک " تزئین می کنیم و به مدت نیم ساعت در فر گذاشته تا پخته و برشته شود .

 

زروان

حامد دهدار بازدید : 311 جمعه 27 بهمن 1391 نظرات (1)

میلی mili ، زیوری برای زینت دادن مچ پای بانوان


میلی ، حلقه ای توپر ، که دو سر آن پهن و به شکل حیوانات و یا گل و برگ درختان می ساختند .
در سال های دور که حلقه ی طلا برای نامزدی مرسوم نبود ، دو عدد میله ی نقره ، از طرف داماد تهیه می شد و آن را همراه با مقداری شیرینی و لباس به خانه ی عروس می بردند و در جمع زنان فامیل و همسایه ها و دوستان و آشنایان با رسوم و آداب خاصی به پای عروس می کردند .
از کتاب " گذری بر فرهنگ مردم اوز " تألیف زنده یاد احمد نور خضری

زروان

حامد دهدار بازدید : 2690 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (1)

بستك و خنج و اوز اي سه جا عزيزُمِن

خور و كرمسته و انوه راه جَست و خيزُمِن

چاه بنارد و عالي قندي، گل تدرويه جُوون

بركه لاري چش خماري دهنگ و خلق خُمِن

كُنچي و لاوَر خَشِن، جاي اوليا مون هِن

پدُلِ لِمَزو و دژگون دل خوش بريزُن هن

شيخ حضور و گودُ گِز، فتويه و مِردُنی

ايلود و زنگارد و دهتل، بيسه و چاه دزدان هِن

از جناح، هرنگ و كوخرد، راه ديوون اَرمَكن

بُستُنَه راش از مغو هن، با شناسُ چارَكِن

كوهيج و هنگو و فارياب، گُتاو و خُلُص هم هِن

كمشك و گچو كهتو، گرگلُ و چاله هِن

چاه مسلم كجو كُنگِن، لنگه يا بندر خمير؟

ناظري برگرد به بستك، بدا از بحرين اَ دير

مَيدِه ودشتي ببين، صحرو باغ چه با صفان

ديده بون خَلور و هُرمود، زِروان هَمَشو خودمونيان...


شاعر: شیخ یوسف ناظری
خواننده: مسعود شاعری

             دانلود

حامد دهدار بازدید : 1391 جمعه 20 بهمن 1391 نظرات (0)

کسب مقام اول توسط زروان در مسابقات فوتبال یادواره دهه مبارکه فجر جمهمری اسلامی ایران و گرامیداشت مرحوم شیخ محمد سعید سعیدی امام جمعه فقیه روستای زروان را به همه همشهریان عزیز علی الخصوص جامعه ورزشی زروان تبریک عرض مینماییم.

مسابقه  فینال بین دو تیم زروان جوان - وصال لارستان امروز جمعه1391/11/20 برگزار گردید.

این مسابقه با تیجه 3-0 به نفع زروان جوان به پایان رسید.

گل های این مسابقه را آقایان: حسن قایدی، کاظم چرخی و یوسف داوطلب به ثمر رساندند.

عکس هایی از این مسابقه:

زروان

*ادامه تصاویر در ادامه مطلب...

حامد دهدار بازدید : 612 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (0)

به دنبال استقبال بازدیدکنندگان از عکس های قدیمی، تصمیم بر آن شد تا از این به بعد بیشتر به این موضوع بپردازیم و امید است که مورد رضایت و عنایت دوستان واقع شود.

این مطلب اولین سری از عکس های قدیمی است که تقدیم شما بازدیدکنندگان محترم می گردد.

*به دلیل شلوغ نشدن صفحه اصلی سایت، لطفا ادامه تصاویر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

زروان

 

 

حامد دهدار بازدید : 355 جمعه 13 بهمن 1391 نظرات (0)

چند عکس از بارندگی امروز که پس از اینکه دیگه واقعا از بارون نا امید شده بودیم...شکر خدا بارش با برکتی بود و از اوایل نیمه شب شروع شد و تا صبح ادامه داشت.

ارسالی توسط دوست خوبمون آقای احمد جعفردخت

زروان

* ادامه تصاویر در ادامه مطلب

حامد دهدار بازدید : 413 جمعه 15 دی 1391 نظرات (3)

ساخت سرعت گیر در ورودی زروان با مشارکت مردمی و زیر نظر انجمن خیریه تازه تاسیس و نوپا " خیراندیشان زروان ".

این انجمن طرح های زیادی را در دست برنامه ریزی و ساخت دارد که در آینده ای نزدیک بیشتر با این انجمن و اهداف آن آشنا خواهیم شد.

 

* تصاویر نحوه ساختن سرعت گیر در ادامه مطلب

حامد دهدار بازدید : 502 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

ای تو که در نسیه بری همچو گل خندانی      پس سبب چیست که از دادن آن گریانی

     «نسیه» واژه ای است که اکثر فروشندگان و شاید بتوان گفت که همه فروشندگان با آن سروکار دارند. نسیه یا همان قرضی یکی از معضلات و مشکلات فروشندگان و اصناف مختلف با مشتریان خود می باشد و برای رفع آن راه کارهای گوناگونی پیاده می کنند همانند نوشتن جملاتی با مفهوم «نسیه ممنوع حتی برای شما »و نصب آن در داخل فروشگاه و از این قبیل جملات را به کثرت می توان در فروشگاه های مختلف دید و برخی فروشنده ها از همان ابتدا آب پاکی را روی دست خریدار می ریزند و بیان می کنند که پولتان نقد هست یا نه. به قول فروشندگان برخی افراد با خواهش و التماس اجناس را به صورت  نسیه و قرضی می برند ولی بعد از آن پشت سرشان هم نگاه نمی کنند و جالب اینجاست که بعد از مدتی که به سراغشان با فاکتور می رویم با حالت عصبانیت و طلبکارانه اذعان می کنند که بابا فرار نمی کنیم، پولتان را میدهیم الان دستمان خالیست و فقط برای چندهزار تومان فاکتور آورده ای ولی باز هم به وعده خود عمل نمی کنند و با هزار دردسر و بعد از مدتها که از ارزش آن مقدار پول کاسته شده ، پول را با ناراحتی پرداخت می کنند. این طور می شود که اعتماد فروشندگان نسبت به خریداران کم رنگتر و بعضاً باعث ایجاد کدورت بین همدیگر می شود و در برخی موارد مشاهده شده که فروشنده به خاطر این رفتار نادرست بدحسابی و سوءاستفاده از اعتماد ، فروشگاه خود را جمع می کند و به جایی دیگر با طرز تفکری جدید نقل مکان می کند.

 

 

    این رفتار نادرست یکی از معضلات همه جوامع هست و مختص جامعه خاصی نیست و فقط می توان بر روی شدت آن بحث کرد. در دین مبین اسلام بدهکارانی که در صورت توان بازپرداخت بدهی از دادن آن امتناع می ورزند ، شدیداً مورد نکوهش واقع شده اند. پیامبر اسلام در حدیثی می فرمایند: کسی که وامی را بگیرد و نیت بازپرداخت آن را داشته باشد الله متعال در ادای آن به او کمک خواهد کرد و کسی که مال دیگران را قرض کند و قصد بازپرداخت آن را نداشته باشد خداوند او را یاری نخواهد کرد.[صحیح بخاری]دکتر یوسف قرضاوی در کتاب حلال و حرام این طور می نویسد:« بدهکاری از نظر انسان آزاده یک نوع گرفتاری دائمی به حساب می آید و موجب احساس ذلت در او می شود.عدالت اساس معامله است و در معامله این را باید مدنظر قرار داد(لاضرر و لا ضرار) نباید به خود و دیگران ضرر رساند»

* ادامه مطلب در ادامه مطلب...  

حامد دهدار بازدید : 434 شنبه 20 آبان 1391 نظرات (2)

                                                                         هو العالم

 همانگونه که میدانیم زروان اولین روستا در سطح منطقه بود که تصمیم گرفت مراسم قربانی را بصورت دسته جمعی برگذار کند. این مراسم به دلیل استقبال و همکاری گسترده همشهریان از سوی دیگر روستاها نیز مورد توجه قرار گرفت و آنها نیز تصمیم به برگذاری این مراسم کردند. که البته هیچ گاه به بیشتر دو سال نکشید. ولی زروان بی وقفه و هر سال از سال 85 این مراسم با شکوه را برگذار میکند و همیشه مورد استقبال پرشکوه همشهریان بوده است.

   در ابتدا جا دارد از آقایان محمد الهی و حاجی روئین تن تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشیم که هر ساله زحمات برگذاری مراسم قربانی زروان را عهده دار می شوند.

   مراسم قربانی امسال با تمام خوبی ها و نکات مثبت دارای حاشیه هایی بود که باعث ناراحتی و دلخوری تعداد اندکی از همشهریان شد.

   احتمالا شنیده اید که تعداد خیلی کمی از گوشت های قربانی توزیع شده امسال خراب یا فاسد شده بود( یادآوری می شود که قسمت خیلی کمی).  البته برای یکی دو خانواده تمام گوشت ها و بعضی ها نصف یا کمتر و بعضی نیز قسمت خیلی کمی از سهمیه شان ، که براحتی میتوان آن را جدا کرد و خیلی از خانواده ها نیز همین کار را انجام داده بودند. برخی از دوستان و خانواده ها در همان لحظات اولیه توزیع این موضوع را بصورت تلفنی گذارش دادند.

 پس از این مراسم ممکن است برای بعضی افراد سوءتفاهم شده باشد که کوتاهی از مسئولین زروان (آقای الهی و روئین تن) بوده . ما به دلیل اهمیت این موضوع پس از پیگیری های زیاد متوجه شدیم که....

* ادامه مطلب در ادامه مطلب...  

حامد دهدار بازدید : 456 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (2)

عید قربان و مراسم قربانی 91 به روایت تصویر:

 

                                                              عکس 1

زروان

                                                              عکس 2

زروان

 

 * تصاویر بیشتر در ادامه مطلب

*برای مشاهده تصاویر در کیفیت اصلی روی تصویر مورد نظر کلیک کنید

حامد دهدار بازدید : 4432 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (6)

مَهیاوه ، مَهوِه یا مَهیه   mahyaveh _ mahvah_ mahyah

   غذای مردم لارستان عبارت از: نان گندم ، جو ، ذرت ، گوشت ، خرما ، پلو و چلو است. در لار و لارستان مربای مَهوِه را فقیر و غنی می خورند. در زبان عربی به آن "صحنات" و در فارسی "ماهی آبه" گویند. در لار معروف است که مهوه از اغتراعات مادر گرگین میلاد است که پادشاه قدیم لارستان بوده است.

مهوه در واقع مربای طبی است که در قدیم اطبا و حکمای پیشین لار دستور ساخت آن را به مردم داده اند.

   خاصیت مهوه از این قرار است که گرم و خشک و با رطوبت باشد و برای ذکاوت و تیز هوشی و هضم شدن غذا در معده و تقویت کبد و طحال و قوه ی باه و جهت فلج و درد کلیه مثانه و ریزش سنگ کلیه مفید است، ولی برای مردمی که حرارت مزاج هستند، سبب سوختن خون و تشنگی است...

برگرفته از کتاب تاریخ لارستان

 

مهیاوه

*طریقه ساخت مهیاوه در ادامه مطلب

حامد دهدار بازدید : 385 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (2)

                                 چنین گفت پیغمبر راستگوی      ز گهواره تا گور دانش بجوی

پذیرفته شدن آقای کامل امینی در رشته الکترونیک مقطع کاردانی دانشگاه دولتی شهید باهنر شیراز ، را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک عرض می نماییم.

                                        کامل امینی

با آرزوی حمایت بیشتر و موفقیت روز افزون جوانان راه دانش زروان

از طرف وب سایت صدای زروان

 

حامد دهدار بازدید : 1299 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (2)
بیا تا قدر یکدیگر بدانیم که تا ناگه زیکدیگر نمانیم
بیا تا مهربانی پیشه سازیم به مشتی زرق و برق خود را نبازیم
چه آمد بر سر اقوام و خویشان که گردید جمعشان اینطورپریشان 
چرا فامیلها از هم جدایند چرا دوستان ، رفیقان بی وفایند
چرا خواهر ز خواهر میگریزد برادر با برادر میستیزد
چرا دختر ز مادر ننگ دارد پدر با بچه هایش جنگ دارد
چرا مهر و محبت کیمیا شد همه دوستی رفاقتها ریا شد

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام یک از بخش های سایت را بیشتر می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 55
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 246
  • بازدید کلی : 124,296
  • کدهای اختصاصی

    دیکشنری